Klant: AFTC

Category: Applicatie
Project date: August2018
Project: AR Brochure


De vraag

AFTC is het grootste bedrijf in de wereld wat betreft applicatie materialen, Acryl Schuim Tape (Acrylic Foam Tape) en praktijkoplossingen. Je kunt AFTC producten overal terug vinden, al zijn ze niet altijd zichtbaar voor de consument. Om de klanten de toepassingen van AFTC producten op een bijzondere wijze te laten zien werd er gekozen voor brochures met een speciale toevoeging.

De oplossing

Er werden augmented reality elementen toegevoegd aan twee nieuwe brochures op basis van “marker based AR” zodat de mogelijkheden van AFTC op een visuele wijze gedemonstreerd konden worden. Hier lag de nadruk op twee sectoren; automotive en de bouw. Er werden twee afzonderlijke brochures gepubliceerd.

De animatie voor automotive laat een auto zien die na het binnenrijden in losse delen explodeert. Dit maakt het eenvoudig om te zien op welke wijze de auto in elkaar steekt, en waar de dubbelzijdige tape van AFTC wordt toegepast. Dat is ook van toepassing op de brochure die voor de bouw werd ontwikkeld. De brochure wordt eerst gescand, vervolgens is er een gebouw te zien die de diverse toepassingen van AFTC producten toont.

De executie

De twee verschillende brochures werden door AFTC verdeeld over de twee doelgroepen waarbij ze gericht verzonden werden. De augmented reality elementen kunnen bekeken worden met de AFTC app. De animatie start zodra de marker in de brochure wordt gescand met de camera.

Er is naast de AR functie ook een product wizard toegevoegd. Dit stelt de gebruiker in staat door een serie vragen te beantwoorden het gewenste product te kiezen. Als laatste is er nog een nieuwsbrief functie geïmplementeerd dat het mogelijk maakt AFTC nieuwsbrieven is de app te publiceren.