Adidas Deerupt


Klant: Adidas Originals x Footlocker
Agency: JamJam Creative
Category: Virtual reality
Project date: Mei 2018
Project: Link

De vraag

Voor de lancering van de nieuwe Adidas schoen Deerupt lanceert Adidas een immersive campagne. Naast de interactieve website, waar onder andere een AR experience te vinden is, wilde Adidas samen met hun partner Foot Locker ook graag iets met virtual reality doen. Dit om zo breed mogelijk de mogelijkheden van immersive media in te zetten.

De oplossing

Er is gekozen voor een online campagne waarbij consumenten een branded Cardboard konden winnen met een link naar de VR experience. De wens van Adidas en Foot Locker om deelname zo laagdrempelig te houden zorgde ervoor dat een mobiele applicatie al snel afviel.  Samen met JamJam ontwikkelde wij een WebVR campagne waarmee virtual reality toegankelijk is met vrijwel elk mobiel device.

De executie

Op de Facebookpagina van Foot Locker zijn verschillende keren posts gedeeld om de contest te promoten. Deelnemers moesten een code kraken op de actie website. De eerste deelnemers wonnen een Google Cardboard, waarmee de 360 experience thuis beleefd kon worden.

De techniek

WebVR is een oplossing die het mogelijk maakt om virtual reality in iedere browser te beleven. De drempel om eerst een applicatie te downloaden wordt hierbij verwijderd. De browser herkent om wat voor device het gaat en zorgt vervolgens voor de optimale instelling. De kijker hoeft simpelweg de link naar de website in te voeren en de experience start automatisch.

Heeft u ook een uitdaging voor ons VR team?

Neem contact op!