VR Bril voor Events

Op beurzen en evenementen is het altijd weer een strijd om de aandacht van de bezoekers. Daarbij maakt het niet uit of het een beurs voor consumenten betreft of een zakelijk event met professionals. Hoe val je op als aanbieder zonder buitensporig veel geld te investeren in ruimte op de vloer, dure installaties, aantrekkelijk personeel, influencers of luxe weggevertjes? Heb je al eens aan een VR Bril voor events gedacht? Deel Virtual Reality met de bezoekers en boek tastbare resultaten. Op deze pagina geven we je een overzicht van de mogelijkheden, en tips om een VR Bril voor events op de meest effectieve wijze in te zetten.

Wat betekent Virtual Reality voor evenementen?

Het kan lastig zijn om een geschikte publiekstrekker te kiezen tijdens een evenement. Je kunt proberen op volume te concurreren met grote luidsprekers of een live band, je kunt de meest flitsende presentatie neerzetten of je kunt gewoon op inhoud proberen te scoren. Met Virtual Reality bepaal je helemaal zelf op welke wijze je een presentatie geeft. Sterker nog, je kunt iedere bezoeker een unieke ervaring bieden die geheel op de persoon is afgestemd. Je bent niet beperkt tot één bezoeker tegelijk, met bijvoorbeeld draagbare Gear VR brillen kun je tientallen personen tegelijkertijd jouw presentatie geven. Naast aantallen kun je het ook groots aanpakken, en de VR wereld naar buiten brengen. Dat kan door een VR Bril voor events te koppelen aan een extern scherm waarmee je de omgeving bij de virtuele presentatie kunt betrekken.

VR Bril voor Events mogelijkheden

Zoals je begrijpt is de virtuele werkelijkheid niet gebonden aan grenzen of beperkingen. Dat kan het wel lastig maken om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden die een VR Bril voor events biedt. Laten we eens enkele succesvolle toepassingen voor Virtual Reality op evenementen opsommen:

  • Meer vloeroppervlak dankzij de virtuele showroom: elke vierkante meter oppervlak tijdens een beurs of evenement is kostbaar, je wilt die ruimte optimaal gebruiken. Een virtuele showroom neemt niet meer ruimte in dan een VR Bril voor events. Zo hoef je geen selectie te maken uit het productassortiment, je kunt alle producten op “ware grootte” laten zien, in alle kleuren en configuraties. Zo kan de kleinste stand op een beurs toch de grootste impact maken.
  • Geef je geheimen niet prijs aan de concurrentie: Het is niet altijd prettig wanneer je op een evenement tussen concurrenten staat die met een schuin oog naar jouw laatste innovaties kijken. Dat geldt voor zowel de producten als voor de marketing strategie. Wanneer je de informatie echt alleen met de bezoekers wilt delen die passen bij jouw producten of diensten, kun je dat met een VR Bril voor events bereiken. Iemand die interesse heeft in de pitch zet gewoon de Virtual Reality bril op en krijgt de presentatie onder ogen zonder pottenkijkers.
  • Overal kijken naar de presentatie: Je kunt een prachtige presentatie op de beursvloer laten zien, zonder follow up kun je veel klanten mislopen. Dan kun je naast de VR Bril voor events ook dezelfde of een aansluitende presentatie aanbieden voor later. Bijvoorbeeld door een VR Cardboard met opdruk uit te delen, met daarbij een link naar een speciale VR video. Zo heeft de bezoeker een blijvende herinnering, en een goede reden om nogmaals de pitch te bekijken. Daarmee kun je de conversie verhogen met een betrekkelijk kleine investering. Daarnaast is een Cardboard als weggevertje toch al een top idee!
  • Individuele ervaringen: Hoe kun je een beurspresentatie personaliseren? Door de medewerkers op de stand de mensen persoonlijk aan te laten spreken? Ja, dat is een goede methode, maar met de virtuele showroom kun je nog veel meer bereiken. Iedere bezoeker krijgt een unieke ervaring voorgeschoteld, en dat is een prikkel die ze niet verwachten. Die persoonlijke benadering die een VR Bril voor events teweeg brengt scoort enorm goed, dat blijkt keer op keer.
  • Laat zien wat er (nog) niet is: Laten we met een eenvoudig voorbeeld beginnen; een touroperator kan iedere vakantiebestemming in de wereld laten zien op ieder evenement. Een reisagentschap dat nog geen gebruik maakt van VR Bril voor events mist dus enorm veel kansen. Maar het gaat verder, zo kan een makelaar een VR tour laten zien van een vakantiewoning die nog niet is gebouwd. Laat de bezoeker zelf een kleurtje kiezen voor de keuken. Of dat nieuwe model auto die pas over zes maanden zal verschijnen, die is nu al te bekijken in een flitsende VR presentatie in volledig 3D.
  • Aandachtstrekker: Als laatste trek je met een VR Bril voor events geheid de aandacht van het aanwezige publiek. Ten eerste omdat je iets presenteert dat niet direct te zien is, dat wekt nieuwsgierigheid op. En ten tweede omdat mensen met een Virtual Reality headset er gewoon interessant uitzien. Je kunt er zelfs een competitie van maken, met een VR game waarbij de scores groot worden weergeven op een scherm.

Wat ga jij doen met VR Bril voor events? Leg jouw plannen voor aan de VR experts en informeer naar de mogelijkheden.