Snowball Fight

Kunnen we in april nog wel sneeuwgames gaan spelen? Volgens het spreekwoord “Aprilletje zoet heeft ook nog wel eens een witte hoed” kan het. Dan houden we het daar maar even op.

Gameplay

De titel ‘Snowball Fight’ klinkt spannender dan dat het spel werkelijk is. In dit spel moet je binnen 45 seconde zoveel mogelijk pakjes raken. De pakjes worden om de zoveel seconden door de Kerstman in zijn arrenslee naar beneden gedropt. Je ziet een timer in beeld die elke drie seconde een sneeuwbal afvuurt. Vond ik nogal een langzame shooting rate. In het hoofdmenu zie je vier borden in de sneeuw staan met daarop: Intro, en de levels 1,2 en 3. Omdat ik onderhand dacht door te hebben hoe een shooter zou werken ben ik gelijk naar level 1 gegaan om te spelen. De cadeaus vielen, ik probeerde zoveel mogelijk cadeaus te raken en dat was het dan, zo had ik gedacht. Maar dan zou het spelletje mooi snel klaar en volbracht zijn…

Naderhand bleek dat in de ‘intro’ keurig wordt uitgelegd dat je extra tijd kan krijgen door de sneeuwpop te raken. En andere penalty’s en bonussen qua tijd en punten kunt krijgen door bijvoorbeeld de arrenslee/pinguïns te raken. Dit geeft het spel net iets meer doorspeelpotentie in plaats van dat je standaard 45 seconde voor het level zou hebben. In het hoofdmenu wordt als je naar boven kijkt aangegeven wat de highscores voor elk level zijn. Leuke toevoeging om je score nog eens te willen verbeteren.

IMG_8109

De sneeuwbal schoot niet altijd precies in de richting van de verticale streep die in het midden van het scherm is afgebeeld. Na een paar keer heb je door hoe je dan wel moet richten, maar als er geen windrichting/sterkte wordt aangegeven en de sneeuwvlokken keurig recht naar beneden vallen leek me dit niet iets wat normaal was.

Besturing

De game heeft een fijne besturing, zodra het spel is gestart komt er in het midden van het beeld een rood stipje waar je je keuzes mee kan aangeven. Houd je je blik iets langer op een bordje gericht komt er een cirkel in beeld die steeds kleiner wordt totdat je keuze echt geselecteerd wordt.

Het spel is niet op de bank te spelen, er wordt gebruik gemaakt van de 360 graden beweging die je kunt maken. Om dus zoveel mogelijk pakjes/tijd te willen scoren zal je het beste kunnen gaan staan daar waar je vrij rond kan draaien.

IMG_8108

Sound

In het hoofdmenu wordt een rustig xylofoon achtig deuntje afgespeeld met een kerstachtig sfeertje. Als je een keuze wilt maken door naar een bord te kijken wordt met een duidelijke toon aangegeven dat je een keuze aan het maken bent. Per level is een ander muziekje geselecteerd en zodra de Kerstman zijn pakjes aflevert hoor je hem de bekende ‘Ho-Ho-Ho’ kreet roepen.

Graphics

Qua graphics heeft het spel niet iets vernieuwende, het lijkt op veel andere VR games.

 

Gespeeld met: ColorCross
Geschikt voor: Google Cardboard, Homido & Durovis Dive etc.

4.5 Total Score

Voor een shooter is het een aardig spel, maar niet iets bijzonders. Misschien toch leuker om in de wintermaanden te spelen.

Wat vind jij? 4.6 (1 votes)