Op zoek naar de klant met GPS locatie

Er worden steeds meer zakelijke toepassingen bedacht voor Augmented en Virtual Reality. Een technologie die daarbij een belangrijke rol speelt krijgt weinig aandacht, GPS. Met deze technologie kan de locatie van een apparaat nauwkeurig worden bepaalt. Denk aan Pokémon waar de karakters zich op een specifieke locatie bevinden op basis van een GPS signaal.

Locatiebepaling kan van grote waarde zijn voor zakelijke toepassingen, marketing en promotie. Laten we deze zes voorbeelden eens nader bekijken:

 

1. Augmented Reality evenementen

In de film Fight Club zag je Edward Norton door zijn appartement lopen, terwijl er productinformatie over zijn inrichting in het beeld verscheen. Dit is nu mogelijk, er zijn bijvoorbeeld modeshows georganiseerd waarbij het publiek met hun eigen smartphone de kleding via een AR overlay direct kan bekijken met extra productinformatie.

 

2. Geolocatie prijzen zoekenMap

Iedereen kent de mystiek van een schatkaart. Als kind vonden we het idee van een kaart met een geheimzinnige markering heel bijzonder.

Met GPS en AR kunnen mensen over de hele wereld zoeken naar schatten, prijzen en promoties van adverteerders. Er liggen gratis pizza’s op straat!

 

3. Locatie specifieke content

Op een festival kun je een grote groep mensen direct benaderen, mensen buiten die groep zijn niet altijd belangrijk. Door GPS locatie te koppelen aan een promotionele actie spreek je direct de juiste doelgroep aan.

Fashion

4. Trends en beweging bepalen

Waar bevinden jouw klanten zich? Waar komen ze vandaan en waar gaan ze naartoe? Vind jouw doelgroep en creëer lokale marketing op basis van GPS locatie. Als je weet waar jouw potentiële klanten zich bevinden kun je ter plekke VR en AR applicaties inzetten.

 

5. Treed uit je lichaam

Je staat als toeschouwer op de golfbaan en je wilt de competitie vanaf de andere zijde bekijken. Kies een locatie en je ziet een 360 graden beeld, live vanaf de andere zijde van de “green”. Dit soort “remote viewing” wordt al toegepast in diverse sectoren, ook voor hulp op afstand.

 

6. Word gevonden

GeoDoor jouw GPS locatie te delen kun jij gevonden worden. Wanneer je met pech langs de weg staat bijvoorbeeld. Je hoeft niet meer naar een straatnaambordje te zoeken, je deelt jouw locatie met de pechhulpdienst. Deel direct beeldmateriaal van het probleem voor een snelle diagnose.

 

Het belang van locatiebepaling voor zakelijke toepassingen wordt nog regelmatig onderschat. In combinatie met VR en met name AR technologie zal locatiebepaling een steeds grotere rol gaan spelen bij marketing, promotie en dienstverlening.

WIN EEN RIFT!

Schrijf je voor de wekelijkse vr update