Time Rifters

Pixelpower in het kwadraat. Time Rifters is een shooter met hoog tempo, vette graphics en een intense soundtrack. Doel is het kapotschieten van grote blokken met een breed arsenaal aan wapens waaronder flackguns, snipers en rocketlaunchers. Dit klinkt simpel maar de game is goed uitgedacht en vraag flink wat coordinatie en een snel schietwerk. Als gewone game werkt het concept erg goed maar het gebruik van de Oculus Rift tilt het naar een hoger niveau.

Tactisch knallen

De opzet is zoals je die kent van een Tower Defense game. Je speelt meerdere rondes in dezelfde map waarbij je probeert zoveel mogelijk kubusen kapot te knallen. Het leuke is dat je telkens je ghost ziet van de vorige ronde. Je bent dus als het ware je eigen teammate. Tactisch schieten is dus een must om zoveel mogelijk punten te behalen. Vooruitdenken én herinneren wat je in de vorige ronde hebt gedaan essentieel om een zo hoog mogelijk score te behalen.

Gimme that Gold!

De kubussen die je kapot knalt laten goud vallen die je gebruikt om in de volgende ronde nieuwe wapens of upgrades te kopen. Je begint met een simpel pistool maar hebt al snel genoeg kapitaal om een flack gun, rocketlauncher of sniper rifle te halen. Sommige wapens zijn naar mijn mening echter wat overpowered. Zo is het met de Rocket Launcher vrij eenvoudige grote aantallen kubussen te latene exloderen. De upgrades die je kunt kopen verhogen je rate of fire of maken je wapens nauwkeuriger. Het kiezen van je wapens en upgrades is van groot belang om je score op het bord te krijgen. Het feit dat elke playtrough andere keuzes kunt maken verhogen de replay value aanzienlijk. De drang naar een hogere score maakt dit een game die zowel alleen als in multiyplayer niet snel gaat vervelen.

Looks awesome, plays awesome

Time Riftes speelt niet alleen erg lekker weg maar ziet er ook heel erg tof uit. Het deed my een beetje denken aan Tron. De full hd resolutie en de hoge framerate dragen bij aan de intense ervaring. Controlls zijn in te stellen en ook wat betreft graphics is er het nodige te tweaken.Je kunt kiezen voor een volledige 3D ervaring 2D of een combinatie van beide. De dikke Dubstep soundtrack gecombineerd met de spacende geluiden van de wapens en exploderende kubussen maken de game ook auditief een genot. Naar mijn mening één van de betere shooters voor de Oculus Rift DK2

Time Rifters is een intense game die de potentie van Virtual Realithooters aantoont. Ondanks dat de game een vrij hoog tempo heeft ervaarde ik geen motionsickness of andere fysieke ongemakken.Voor iedereen die een Rift in bezit heeft en van shooters houdt is dit een instant buy. Voor mensen die van een goed uit gedachte, tactische shooter met hoge replay value houden is de game tevens de moeite waard!  De game is nu te koop voor slechts 8 euro op Steam.